| Малко техники и резултати | |
|
|
Автор | Съобщение |
---|
Admin админ
Брой мнения : 182 Age : 33 Registration date : 13.11.2007
| Заглавие: Малко техники и резултати Пон Ное 19, 2007 8:23 pm | |
| Тук ще имате кратки описания на техники и съответно някой работи и автори за показно. Аз ще изпиша разни който се сеща за още да добавя. | |
|
| |
Admin админ
Брой мнения : 182 Age : 33 Registration date : 13.11.2007
| Заглавие: Re: Малко техники и резултати Пон Ное 19, 2007 8:38 pm | |
| Линогравюрата Това е техника квалифицирана като висок печат. Принципът е от линолеум/може да използвате и куматех/ ,със резец, издълбавате частите, който искате да останат бели, след това намастилявате високите части с валяк, поставяте хартията върху матрицата/клишето/ и минавате през пресата(може да отпечатвате и с лъжица, но резултата е по-неравен отпечатък) от едно клише можете да извадите 20-25 сносни отпечатъка. Автор: Христина Йорданова Василева Линогравярата може да бъде и чногоцветен печат, като се изработва клише и се отпечатват един след друг чрез напасване. Важно за техниката Хартията НЕ СЕ МОКРИ за да се печата | |
|
| |
Admin админ
Брой мнения : 182 Age : 33 Registration date : 13.11.2007
| Заглавие: Re: Малко техники и резултати Пон Ное 19, 2007 8:47 pm | |
| Дървогравярата Принципът е абсолютно същия като при линогравюрата, но клишето се прави от дървена дъска ,от което самото то издържа много повече отпечатъци.Също тъка при дървогравюрата се използват длета а не резци, поради твърдостта на матеряла. Автори: Албрехт Дюрер В цветната дървогравюра, най-напреднали са Японците: Тошусай Шараку Важно за техниката Тук хартията също не се мокри
Последната промяна е направена от на Пон Ное 19, 2007 9:01 pm; мнението е било променяно общо 1 път | |
|
| |
Admin админ
Брой мнения : 182 Age : 33 Registration date : 13.11.2007
| Заглавие: Re: Малко техники и резултати Пон Ное 19, 2007 9:00 pm | |
| Суха игла Това е най-елементарната и същевременно най-майсторската техники от дълбоко печатните. Принципът е следния- върху малко по-дебела плака/вералит/ със остра игла/много хора ползват и пергели но резултата не е много задоволителен, и след това рацете ти окапват/ драскате по плаката.оставате вдлъбнатинка която в разрез има ето такава форма \/. В този жлеб/барба/, на зидарски фуга, се поставя мастило чрез пръст. След това се изтрива горната част и остава мастило само във фугите който сте издрали или иначе казано рисунката. Мокрите вашата хартия посушавате я ,така че да не лъшти, поставяте върху клишето и през силен натиск минава през пресата. При натиска мастилото от фугите се прехвърля в/у хартията и тъка, получавате отпечатък Автори: Питър Брьогел Рембранд Дюрер Важно за техниката Хартията се мокри за да поеме добре мастилото. Печата се в/у високограмажна хартия. Внимавасе,като работите с нещо по-дебело като клише, да не направите твърде силен натиск, за да не скъса хартията. | |
|
| |
Admin админ
Брой мнения : 182 Age : 33 Registration date : 13.11.2007
| Заглавие: Re: Малко техники и резултати Пон Ное 19, 2007 9:13 pm | |
| Офорт (от френски eau-forte - буквално "силна вода", разбира се като сярна киселина) е графична техника, при коsто рисунката се очертава с острие върху лак, покриващ метална пластинка, обикновено цинкова или медна. Следва заливане с киселина, която разяжда метала под нарисуваните линии. После лакът се отделя, а разядените линии се изпълват с мастило, от така получената матрица (клишета) се получават отпечатъци върху влажна хартия с помощта на преса на принципа на дълбокия печат. При отпечатването може да бъде добавен цвят. Възможно е съчетаването с други графични техники, например акватинта. Автори: Рембранд Важно за техниката Много е важно да си чистите фасетките/ръбъ на клишето/ от мастило.то не е само за офорта ама айде. | |
|
| |
Admin админ
Брой мнения : 182 Age : 33 Registration date : 13.11.2007
| Заглавие: Re: Малко техники и резултати Пон Ное 19, 2007 9:24 pm | |
| Акватинта Акватинтата е много интересна техника.Принципът и е следния- върху метална плоча, се поръсва колофон/вид смула/ който кулофон след равномерно наръсване, плочата бива загряванаи тази смула полепва по плочата и действа като грунд. слага се да се разяжда в киселина. Ако искате да запазите бяло слагате вече от опоменатия горе грунд и там остава бяло.слагате за примерно 3 секунди и получавате равен тон навсякъде, където не е грундирано.след това пак грундирате местата който искате да запазите с тази стойност.и тъка до плътно черно.Тук също се използва скала за да знаете на колко време ккакъв тон ще получите. Автори: Гоя Добра комбинация може да се получи с офорт Мартин Левис Едгар Дегас | |
|
| |
Admin админ
Брой мнения : 182 Age : 33 Registration date : 13.11.2007
| Заглавие: Re: Малко техники и резултати Пон Ное 19, 2007 9:30 pm | |
| Мецотинто Това е техника, много трудна и майсторска. Тук се използва отново метална плоча, която се третира тъка, че да вади плътно черно.Може да се постигне най-лесно през акватинта. Тогава започва да се вадят белите рисунака чрез полировачи се зачистват. Автори: Уилям Уорд Хенри Хъдсън Важно за техниката Полировачите с който се работи техниката са много удобно средство да поправяте грешки в акватинтата и офорта Каръл Линей | |
|
| |
peevsche Палитра
Брой мнения : 71 Age : 31 Location : материалното всред холограмен свят Registration date : 08.01.2008
| Заглавие: Re: Малко техники и резултати Сря Ное 26, 2008 9:45 pm | |
| Мм, получих едно такова сладичко замайване,мерси симоне | |
|
| |
Sponsored content
| Заглавие: Re: Малко техники и резултати | |
| |
|
| |
| Малко техники и резултати | |
|