1471 Нюрнберг – 1528 Нюрнберг
Живописец и график, често определян като най-добрият Немски Ренесансов художник. Богатото му творчество съдържа олтарни и религиозни живописни творби, множество портрети, автопортрети и гравюри на мед. Високопечатните му произведения като Апокалиптичната серия(1498), съдържат характерни готически особености.
Дюрер е вторият син на златаря Албрехт Дюрер-старши и Барбара Холпер. Още като малък, Дюрер започва да помага в работилницата на баща си където за първи път се просвещава в тайните на гравюрата. Неговите преждевременно развити умения се забелязват в удивителния автопортрет от 1484 г. когато той е бил само на 13 години и в Мадонта с Музикалните Ангели от 1485 г. което е завършено произведение на изкуството в късно – готически стил. След три годишно чиракуване в работилницата на гравьора – илюстратор Михаел Волгемут, Дюрер предприема пътуване до Холандия, до Алсаке и до Базел, Швейцария където завършва първата си призната гравюра върху дърво, Св. Джером изцерява лъва.
След като се завръща в Нюрнберг през Май 1494 г. Дюрер сключва брак с Агнес Фрей и заминава за Италия същата есен където се задържа до пролетта на 1495 г.
Акварелните пеизажи от Алпите и севрен Тирол са едни от най – красивите творения на майстора.
Пътуването до Италия силно въздейства върху Дюрер, директно и индиректно ехо от италиянско изкуство се забелязва в повечето рисунки, графики и живописни негови творби от Последвалото десетилетие. Светските и алегорични живописни творби на Дюрер от този период са често или адаптация на италианския модел или напълно независими произведения които вдишват свободния дух на новата ера на Ренесанса.
Най забележителната творба илюстрираща израстването на Дюрер в ренесансов дух е автопортрет, нарисуван през 1498 (Прадо, Мадрид). Тук той се превъплъщава в аристократичният идеал на новото движение.
През есента на 1505 Дюрер предприема повторно пътуване към Италия където остава до есента на 1507. Отново той прекарва по-голяма част от престоя си във Венеция. От всички венециански художници, Дюрер се възхищава най-много на Джовани Белини (Giovanni Bellini), водещ майстор на венецианският Ренесанс, който в по-късните си творби завършва прехода към висшия Ренесанс.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c2/Albrecht_Dürer_Betende_Hände.jpghttp://profile.ak.facebook.com/object3/1038/31/l19069701941_5466.jpghttp://www.virginia.edu/artmuseum/collections_NEW/the_collections/Prints_Drawings/images/Durer%20(Christ's%20Descent)_lg.jpghttp://www.metmuseum.org/toah/images/h2/h2_19.73.120.jpghttp://www.artinthepicture.com/artists/Albrecht_Durer/horsemen.jpeghttp://virtualterritory.files.wordpress.com/2007/05/a-duerer-a-man-drawing-a-lute-sml-512.jpghttp://www.artinthepicture.com/artists/Albrecht_Durer/little_owl.jpeghttp://www.precisionhs.com/images/prd157z.gifhttp://www.victorianweb.org/graphics/ravisher.gifhttp://www.artinthepicture.com/artists/Albrecht_Durer/hare.jpeghttp://www.harpers.org/media/image/blogs/misc/duerer-st-jerome.jpg